Як професійно орієнтуватися у політичному порядку денному головування Бельгії в ЄС

Час досягти прогресу в роботі з файлами перед європейськими виборами 2024 року минає.

Автор : POLITICO

Ілюстрація Рікардо Томаса для POLITICO

6 грудня 2023 р. 13:45 час

< Ця стаття є частиною спеціального звіту про головування Бельгії в ЄС.

< p>Вся увага прикута до європейських виборів, які відбудуться у червні наступного року, і бельгійці мають закрити поточний п'ятирічний мандат.

Оскільки перед голосуванням Європейський Союз переходить у повноцінний режим передвиборчої кампанії, у Бельгії ще менше часу, ніж зазвичай, щоб отримати максимальну користь зі свого головування у Раді ЄС. Оскільки сонце сідає над Європейським парламентом та Європейською комісією, не можна гаяти часу.

Незважаючи на всі зусилля Іспанії, яку ми анонсували півроку тому, багато файлів у лотку Бельгії залишилися залишками. Інші являють собою нові або адаптовані ініціативи у відповідь на мінливий політичний ландшафт.

Ось приклади файлів, які визначать президентство Бельгії.

Розширення
Продовольство
Єдиний ринок
Патенти
Зелені галузі
/> Інформаційні центри
Дані про здоров'я
Великі фармацевтичні компанії
Повітряний простір ЄС
Викиди
Смартфони та зміна клімату
Брудне повітря
Жорстоке поводження з дітьми в Інтернеті
Гіг-економіка
5G
Економічна безпека
Ланцюжки поставок Розширення ЄС

Назва законодавства :Заявки на членство в Європейському Союзі для України, Молдови, Грузії та Західних Балкан

Чому це важливо?Повномасштабне вторгнення Росії в Україну відкинуло розширення ЄС на другий план. політичний порядок денний. Об'єднання Києва та інших столиць має величезні геополітичні наслідки та наслідки для безпеки, а також вплине на внутрішню роботу ЄС.

Стан справ:Лідери ЄС обговорять рішення про розширення на своєму саміті у грудні . Але навіть якщо вони політично підтримають пропозицію Комісії, бельгійцям доведеться продовжити формальний процес подання заявки на членство, як тільки умови Комісії будуть виконані.

Лінії розлому ЄС : Це залежить від різних заявок на членство. Одна з помилок між західними країнами-ветеранами ЄС і пізнішими східними країнами полягає в тому, чи повинні внутрішньоєвропейські реформи йти пліч-о-пліч з розширенням, чи це окремі файли. Угорщина також може зробити свій внесок у цю роботу.

Вірогідний прогрес:

Існує великий політичний поштовх до початку процесу приєднання, особливо для України та Молдови; але проблеми залишаються.

— Барбара Моєнс

Відкрийте для себе іншу сферу політики

Новий рубіж у галузі продуктів харчування

Назва закону: Рослини, отримані за допомогою певних нових геномних методів, а також продукти харчування та корми для них

Чому це важливо?У ЄС діють одні з найсуворіших правил генетично модифікованих культур (ГМО), які фактично забороняють їх вирощування в більшості країн, особливо в органічному виробництві. Після розробки цільових технологій редагування генів, таких як CRISPR-Cas9, решта світу поспішила освоїти такі культури в надії, що це допоможе створити рослини, які стійкі до екстремальних погодних умов або мають кращу харчову цінність. Щоб не відставати, Європейська комісія у липні запропонувала окреме законодавство для цих технологій, яке вона назвала “новими геномними методами”. (NGT) з більш м'якими вимогами та обмеженнями порівняно з традиційними ГМО. Деякі з цих культур навіть вважаються традиційними.

Стан справ: Парламент і Рада поспішають провести внутрішні переговори з метою ухвалення проекту тексту як закон до європейських виборів у червні. Міжвідомчі переговори можуть розпочатися вже у лютому.

Лінії розлому ЄС: Питання, яке викликало найбільшу кількість суперечок у всьому політичному спектрі, — це відсутність ясності щодо того, чи можна запатентувати такі генетично модифіковані культури. Щоб захистити фермерів та уникнути створення монополій, законодавці вимагають від виконавчої влади ЄС заборонити патентування так званих NGT-культур категорії 1 — тих, які вважатимуться звичайними на ринку ЄС. Проте більшість країн-членів і політичних груп у парламенті виступають за пом'якшення правил щодо деяких рослин та насіння, а деякі навіть наполягають на розширенні сфери дерегулювання та скасуванні заборони на їх використання в органічному сільському господарстві.

Імовірний прогрес:

І Рада, і Парламент, схоже, сповнені рішучості довести справу до кінця. -block-heading” id=”singlemarket”>Збереження єдиного ринку в надзвичайних ситуаціях

Назва закону: Надзвичайна ситуація на єдиному ринку Інструмент

Чому це важливо?Мета SMEI — надати європейським країнам можливість координувати рух товарів першої необхідності, послуг та робочої сили у разі, якщо нова криза призведе до закриття кордонів та обмеження пересування усередині блоку. Відповідно до нової постанови, Комісія може також вимагати збільшення виробництва певних товарів, щоб пережити надзвичайну ситуацію. Без цього нового інструменту, наприклад, у разі нової пандемії, кожна країна збереже можливість блокувати експорт масок для обличчя, в односторонньому порядку керувати ланцюжками поставок або не допускати перетину медсестрами національних кордонів.

Стан справ: Переговори між Парламентом, Радою та Комісією продовжуються. Переговорник у парламенті, правоцентристський німецький законодавець Андреас Шваб пообіцяв провести заключний трилог 7 грудня з метою проголосувати за остаточним текстом у березні.

Вина ЄС рядка:Проблема добре відома: країни-члени не хочуть давати Комісії надто багато повноважень у визначенні того, коли блок стикається з ситуацією, яка потребує надзвичайних заходів, але вони також відкидають запропонований законодавцями механізм гармонізованої цифрової форми та QR-коду. — що дозволило б «суттєво» працівникам легко перетинати кордони під час кризи. png” decoding=”async” ” fetchpriority=”high” width=”3335″ height=”563″ class=”wp-image-3940383″ style=”width: 150px;” альт=”” />

 Доповідач парламенту заявив, що пропозиція може провалитися, якщо країни-члени захочуть зберегти свою владу над трудящими’ свобода пересування. Залишається питання, якою буде остаточна назва постанови: Надзвичайний інструмент єдиного ринку або Закон про надзвичайну ситуацію та стійкість внутрішнього ринку. 

— Джованна Фаджіонато

Відкрийте для себе іншу сферу політики

Спори з приводу патентів

Назва закону:Положення про стандартні основні патенти

Чому це важливо?Стандартні істотні патенти, які застосовуються до таких технологій, як Bluetooth, є дійною коровою для деяких компаній, які збирають величезні ліцензійні збори з інших фірм, що використовують цю технологію в мобільних телефонах, дронах і навіть «розумних» туалетах. Протягом багатьох років такі патенти викликали тривалі та дорогі юридичні баталії щодо ставок роялті. Пропозиція Комісії спрямовано скорочення кількості цих судових розглядів, стверджуючи, що вона утримує компанії від нових продуктів. Перш ніж звертатися до суду, компаніям необхідно буде внести свої стандартні основні патенти до реєстру та домовитися про справедливу, розумну та недискримінаційну ліцензійну плату.

Стан справ:Парламент&#8217 Комітет з правових питань бореться із сотнями поправок, щоб затвердити свою позицію у справі. Переговори між країнами-членами ЄС все ще знаходяться на ранній стадії.

Лінії розлому ЄС: Думки різко розділилися між тими, хто підтримує компанії-власники патентів, такі як фінська Nokia та тими, хто підтримує розробників патентів; сторона – широка церква, до якої входять виробники автомобілів та технологічні групи. Серед найбільших суперечок постає питання про те, чи слід змушувати компанії домовлятися про справедливі ставки роялті, перш ніж подавати один на одного до суду, і чи мають їх патенти бути внесені до нового реєстру, щоб мати силу.

< strong>Вірогідний прогрес:

Бельгійським дипломатам чекає запекла і поляризована дискусія, тому малоймовірно, що цей файл буде опубліковано до літа.

— Едіт Хенкок

Відкрийте для себе ще одну область політики

Підтримка екологічно чистих галузей

< p>Назва закону: Закон про чисту нульову промисловість

Чому це важливо?Європейський Союз зіткнувся з тим, що його зелена енергетика відстає у глобальних перегонах за екологічно чисті технології після того, як Вашингтон збільшив субсидії на 369 мільярдів доларів. Європа побоювалася, що цей крок переманить кілька підприємств через Атлантику. Прагнучи відновити «стратегічну автономію» блоку та забезпечити контроль над власним шляхом декарбонізації, на початку цього року виконавча влада ЄС представила пропонований NZIA як частину ширшого промислового плану «Зеленого курсу».

Стан справ:< /strong>Законодавці ЄС узгодили свою позицію у середині листопада, просуваючи вперед версію, розроблену під керівництвом головного переговорника Крістіана Елера від правоцентристської Європейської народної партії. Тим часом очікується, що Рада офіційно схвалить загальний підхід у грудні, відкриваючи шлях до першого трилогу, який відбудеться до кінця року.

Лінії розлому ЄС:Наразі здається очевидним, що ядерні технології будуть включені до сфери дії плану, і як парламент, так і рада поступово наближаються до їх включення. Що ще потрібно з'ясувати, так це те, якою мірою країни-члени повинні зважувати, як кожна пропозиція відкритого тендеру сприятиме переходу ЄС до «зеленої» економіки та зниженню залежності від іноземних постачальників, а не просто зосереджуватись на витратах.

Вірогідний прогрес:

Хоча досягти угоди щодо нових правил державних закупівель буде непросто, цей документ досі виявився набагато менш суперечливим, ніж очікувалося, оскільки заклик підтримати екологічно чисті галузі, створені ЄС, є прийнятним аргументом для всього політичного спектру.

— Федеріка Ді Саріо

Відкрийте для себе іншу сферу політики

Боротьба з координаційними центрами Лондона

Назва закону: Регулювання європейської ринкової інфраструктури

Чому це важливо:ЄС хоче витіснити кліринг відсоткових деривативів євро з Лондона після Брекситу. Домінуючі клірингові палати Лондона продовжують отримувати вигоду від доступу до ринку ЄС, незважаючи на вихід Британії через те, наскільки вони важливі для фінансових ринків. Тепер ЄС хоче зменшити цю залежність, збільшивши розчищення Ла-Маншу.

Стан гри:Парламент і Рада завершують розробку своїх планів щодо ухвалення закону, покликаного відібрати контроль у Лондона. Законодавці ЄС обрали більш м'який підхід, воліючи спочатку вимагати від інвесторів та банків відкрити рахунки в ЄС, перш ніж диктувати, який обсяг має бути перенесений, на тлі побоювань щодо витрат та практичності. Тим часом уряди ЄС намагаються знайти компроміс, що включає деякі цифри, щоб заспокоїти Німеччину, яка хоче добитися більш масштабної зміни своєї розрахункової палати Eurex.

Лінії розлому ЄС: Столиці ЄС не є шанувальниками двоетапного плану парламенту, тож переговори можуть виявитися важкими. Додатковим питанням є те, наскільки твердо парламент наполягатиме на більшій ролі Європейського управління з цінних паперів та ринків у нагляді за європейськими кліринговими палатами – чому Рада захоче чинити опір, оскільки це послабить владу національних регуляторів.

Вірогідний прогрес:

Бельгійці повинні бути в змозі укласти угоду.

— Ханна Брентон

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

Формування майбутнього даних про здоров'я

Назва закону: Європейський простір даних про здоров'я

Чому це важливо?Це великий план ЄС щодо зміни способу обміну медичними даними для первинної допомоги пацієнтам, а також досліджень. У разі успішної реалізації інформація про здоров'я пацієнта буде доступна по всьому ЄС, а дослідники та політики зможуть використати величезні запаси медичних даних ЄС для покращення охорони здоров'я.

Стан гри:Парламент і Рада поступово наближаються до своїх позицій, сподіваючись домогтися угоди до грудня, щоб трилоги могли розпочатися у новому році. Комітети з охорони здоров'я та громадянських свобод затвердили свій звіт у цій справі 28 листопада, а текст має бути винесений на пленарне голосування 11 грудня. угода до виборів.

Лінії розлому ЄС: Досі в переговорах гостро стояло питання про те, яку суму, скажімо, пацієнти повинні отримати від обміну даними про своє здоров'я з дослідними цілями. . Але існують також побоювання щодо фінансування закону, не кажучи вже про серйозні побоювання щодо його реалізації.

Вірогідний прогрес:

Це буде складно, але парламент сповнений рішучості досягти угоди до виборів до ЄС. Поки невідомо, чи будуть країни ЄС так само мотивовані.

— Ешлі Ферлонг

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

Зробимо фармацевтичний ярмарок

Назва закону: Директива про лікарські засоби для застосування людиною; Положення про авторизацію та нагляд за лікарськими засобами для використання людиною та правила Європейського агентства з лікарських засобів

Чому це важливо: Ці два законодавчі документи є реформою Комісією фармацевтичних правил ЄС. Основна ідея полягає в тому, щоб змусити виробників ліків грати чесно. На даний момент країни-члени Центральної та Східної Європи одержують нові ліки набагато пізніше, ніж їхні західні колеги. Нові правила, які ненавидить індустрія, будуть карати компанії, які не запускають нових ліків у кожній із 27 країн-членів.

Стан справ:Парламент гарячково поспішає визначитись зі своєю переговорною позицією напередодні виборів. Рада ЄС, навпаки, поставилася до цього спокійно. Але очікується, що ситуація зміниться у січні, коли Бельгія очолить перші суттєві обговорення пакету. Однак не чекайте, що будь-яка угода буде укладена до кінця президентства.

Лінії розлому ЄС: Франція та Німеччина мають значний фармацевтичний сектор; але хоча вони й підняли деякі галаси про те, що інтереси галузі мають бути взяті до уваги, обидва, схоже, попередньо підтримують підхід Комісії. Лінія Італії виглядає ближче до становища галузі. Тим часом країни Центральної та Східної Європи, зі зрозумілих причин, підтримують пропозицію Комісії. Чекайте на нещадну протидію з боку Данії: у цій скандинавській країні зараз знаходиться найбільша компанія ЄС, виробник ліків Novo Nordisk. Це курка, що несе золоті яйця.

Вірогідний прогрес:

Бельгія ясно дала зрозуміти, що має амбітні пріоритети ЄС у галузі охорони здоров'я, але розмір пакету означає, що вона зможе досягти лише певного результату.

— Карло Мартучеллі

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

Розплутування повітряного простору ЄС

Назва закону : Єдине європейське небо

< p>Чому це важливо?Законодавчий пакет, вперше запропонований у 2013 році, а потім повторно прийнятий нинішньою Комісією у 2020 році, спрямований на зменшення нормативної фрагментації повітряного простору ЄС, що призводить до витрат та затримок повітряного транспорту. За даними авіакомпаній, оптимізація повітряного руху всередині ЄС також дозволить зменшити викиди в авіаційному секторі до 10 відсотків.

Стан справ: «Єдине європейське небо» майже весь законодавчий орган застряг у переговорах між Радою ЄС та парламентом. На останньому трилозі, який відбувся 16 листопада, іспанський президент все ще не мав мандату за багатьма статтями пропозиції. Це пов'язано із протидією 12 країн, які відхилили пропозицію Іспанії напередодні зустрічі.

Лінії розлому ЄС: Великою проблемою для країн, які заперечують проти цього, є пропозиція Комісії, підтримана парламентом, про створення органу з перевірки ефективності, який підпорядковуватиметься Агентству авіаційної безпеки ЄС (EASA) та оцінюватиме та затверджуватиме плани та цільові показники ефективності аеронавігаційних служб. Натомість країни хочуть створити суто консультативний орган з оцінки ефективності за межами EASA. png” decoding=”async” width=”3335″ height=”563″ class=”wp-image-3940380″ style=”width: 150px;” alt=”” />

Оскільки половина Ради виступає проти одного з ключових елементів пропозиції – вищезгаданого органу з перевірки ефективності при EASA, – очікування успіху цього документа є досить низькими. Але парламент дав сигнал про готовність піти на компроміс, і нестача часу може підштовхнути країни рухатися в тому ж напрямку. = “wp-block-heading” id=”emissions”>Скорочення викидів транспортних засобів

Назва основного законодавства:Стандарти викидів транспортних засобів Євро-7; Положення про стандарти викидів CO2 для нових великовантажних автомобілів

Чому це важливо?Обидві пропозиції стосуються викидів від автомобільного транспорту: Євро-7 вимагає скорочення широкого спектру забруднюючих речовин, які не є парниковими газами, що викидаються всіма видами транспортних засобів, включаючи – вперше – мікропластик від стирання шин та пил, що утворюється від гальм. Окремі правила важких транспортних засобів зосереджені на викидах CO2. Установи ЄС узгоджують конкретні цілі поетапної відмови, щоб скоротити викиди від вантажівок, що забруднюють навколишнє середовище; Наразі дебати спрямовані на те, щоб вирішити, яке місце в законодавстві отримає альтернативне паливо та які конкретні транспортні засоби будуть включені.

Стан справ:Правила Євро-7 були запропоновані на початку листопада 2022 року, а стандарти для вантажних автомобілів у лютому цього року, причому стандарт Євро-7 є більш просунутим. Законодавці ЄС планують укласти угоду до кінця цього року, але це дуже стислий термін. Тим часом, за стандартами вантажівок з викидами CO2 парламент розпочне перший раунд міжінституційних переговорів під головуванням Бельгії з метою закрити це питання на початку наступного року.

Лінії розлому ЄС:< /strong>Рада і Парламент загалом рухалися в одному напрямку Євро-7, і схоже, що тепер вони також не надто далекі один від одного за стандартами для вантажівок з викидами CO2. Всі організації вимагають в цілому скоротити викиди вантажних автомобілів на 90 відсотків до 2040 року. .png” decoding=”async” loading=”lazy” width=”3335″ height=”563″ class=”wp-image-3940389″ style =”ширина: 150 пікселів;” alt=”” />

За цими файлами стоїть значний імпульс: законодавці ЄС наполягають, щоб усе було зроблено до закінчення терміну дії мандата. Тим часом впливове автомобільне та паливне лобі посилює тиск, щоб вплинути на результати. Але всі зацікавлені сторони згодні з тим, що їм необхідно якнайшвидше укласти угоду, щоб забезпечити впевненість у промисловості.

— Вільгельміна Пройссен

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

Ремонт смартфонів для боротьби зі зміною клімату

Назва закону:< /strong > Директива про право на ремонт

Чому це важливо?Щоб досягти своєї мети кліматичної нейтральності до 2050 року, ЄС необхідно, щоб компанії змінили свої бізнес-моделі, стали більш замкнутими, розробляли свою продукцію так, щоб вона служила довше та використовувала менше природних ресурсів. Директива про право на ремонт є ключем до здійснення цих змін: законодавство покликане полегшити та здешевити для людей ремонт зламаних смартфонів, ноутбуків та пральних машин.

Стан справ: < /strong>Міжвідомчі переговори тільки розпочалися, перший раунд переговорів призначено на 7 грудня. Переговорники готуються до спірних дискусій.

Лінії розлому ЄС: Основна суперечність між столицями ЄС та парламентом стосується сфери дії директиви. Парламент запропонував розширити сферу дії правил про право на ремонт, включивши до нього якнайбільше товарів. Але країни не згодні з таким підходом і воліли б застосовувати це нове право лише до продуктів, на які поширюються вимоги ремонтопридатності відповідно до правил екодизайну ЄС — саме це Комісія запропонувала у своїй початковій пропозиції.

Вірогідний прогрес:< /сильний>

І парламент, і столиці ЄС сповнені рішучості досягти угоди до виборів у ЄС, враховуючи, що цей файл є відмінним агітаційним матеріалом, а законодавці хочуть показати, що ЄС надає конкретні перемагає у покращенні повсякденного життя людей.

— Луїза Гійо

Відкрийте для себе ще одну сферу політики. Директива про якість атмосферного повітря

Чому це важливо?Хоча в останні роки рівень забруднення повітря на континенті знижується, брудне повітря, як і раніше, залишається основним екологічним фактором ризику для здоров'я людини в Європі. За даними Європейського агентства з навколишнього середовища, воно є причиною понад 300 000 передчасних смертей щорічно. Тому Брюссель запропонував посилити рекомендації щодо якості повітря до 2030 року, плануючи привести їх до 2050 року у відповідність до останніх рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я.

Стан справ:Міжвідомчі переговори розпочалися у листопаді після того, як парламент та країни-члени узгодили свої позиції з цього питання. Подолати гострі розбіжності президентство Бельгії.

Лінії розлому ЄС: Головне питання полягає в тому, чи погодити рекомендації ЄС із рекомендаціями ВООЗ — і як швидко. Країни-члени підтримують рішення Комісії посилити рекомендації ЄС щодо якості повітря до 2030 року, не наводячи їх у відповідність до останніх рекомендацій ВООЗ, і припускають, що країни можуть запросити продовження терміну дотримання вимог на строк до 10 років за певних обставин. Законодавці ЄС, однак, наполягають на повному узгодженні з ВООЗ до 2035 року. png” decoding=”async” fetchpriority=”high” width=”3335″ height=”563″ class=”wp-image-3940383″ style=”width: 150px;” alt=”” />

Бельгійцям доведеться подолати деякі серйозні розбіжності, якщо вони хочуть завершити справу.

— Антонія Циммерманн

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

Боротьба з жорстоким поводженням з дітьми в Інтернеті

Назва закону: Положення про запобігання сексуальному насильству над дітьми та боротьбу з ним

>Чому це важливо?Європейська комісія у 2022 році запропонувала новий закон, щоб змусити технологічні компанії краще захищати дітей та підлітків від потенційних сексуальних злочинців в Інтернеті. Законопроект також вимагатиме від таких компаній, як WhatsApp та Google, використовувати інструменти штучного інтелекту для сканування повідомлень людей, щоб знаходити, видаляти та повідомляти про незаконні зображення та розмови між неповнолітніми та потенційними правопорушниками. (В даний час їм дозволено це робити, але це не є обов'язковим.)

Стан гри: У законодавців ЄС закінчується час, щоб завершити роботу над законопроектом до виборів до ЄС. Парламент у листопаді погодив свою позицію, суттєво переписавши пропозицію Комісії. Законодавці ЄС домагатимуться того, щоб технології штучного інтелекту могли відстежувати лише матеріали, якими діляться підозрювані педофіли, протягом обмеженого періоду часу. Але уряди ЄС у Раді ще не дійшли згоди, а такі країни, як Німеччина, Австрія та Польща, заперечують проблеми конфіденційності.

Лінії розлому ЄС: Побоювання щодо конфіденційності та кібербезпеки щодо широко поширеного моніторингу повідомлень за допомогою програмного забезпечення штучного інтелекту серйозно вплинули на запропоновані заходи. Але групи захисту дітей та правоохоронні органи наполягають на тому, що технологічним компаніям необхідно робити більше для боротьби з такими злочинами.

Вірогідний прогрес:

Вікно для досягнення остаточної угоди щодо спірної пропозиції закривається, і залишається ще багато перешкод.

— Клотільда ​​Гужар

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

Урегулювання велокур'єрів’ статус роботи

Назва закону: Директива про роботу платформи

Чому це важливо?ЄС прагнув раз і назавжди врегулювати статус роботи так званих робітників, таких як водії таксі або кур'єри доставки. Чи є вони незалежними підрядниками (як зараз більшість із них) чи найманими працівниками (що дало б їм більше пільг, наприклад, мінімальну заробітну плату)? Це дилема, яка може мати наслідки для мільйонів робітників. Але на даний момент законодавцям ЄС важко розплутується цей гордієв вузол.

Стан справ: Ми близькі до дворічної позначки з того часу, як Комісія представила свою початкову пропозицію у спробі приборкати правову невизначеність у всьому ЄС. Країни-члени, зокрема, не поспішали з виробленням позиції і досягли її лише у червні. Крім того, за цю позицію доводилося так завзято боротися, що країна, яка головує в Раді, і країна, якій доводиться вести переговори із законодавцями ЄС, має мало можливостей для досягнення угоди. Якщо іспанці не дістануться туди в останню хвилину, бельгійцям, відомим як досвідчені компромісники, доведеться закрити справу.

Лінії розлому ЄС: Законодавці ЄС та країни-члени пішли по-різному у цьому питанні: перші знизили планку критеріїв для рекласифікації фрілансерів у найманих працівників, а другі підняли її. Обидві країни мають різні проблеми: провідний законодавець від соціалістів і демократів Елізабетта Гуальміні зосереджена на боротьбі з так званою фіктивною самозайнятістю, тоді як країни ЄС пам'ятають, що їм доведеться переконатися, що законопроект працює на практиці.

< strong>Вірогідний прогрес:

Важко зрозуміти, де бельгійці зможуть досягти успіху там, де іспанці зазнали невдачі — але, можливо, їм вдасться зробити дипломатичне диво.

< p>— Пітер Хайек

Відкрийте для себе ще одну область політики

Впровадження 5G

Назва закону : Закон про гігабітну інфраструктуру

Чому це важливо:Пропонована постанова дозволить прискорити та здешевити розгортання мереж 5G та оптоволоконних мереж у Європі за рахунок скорочення бюрократичної тяганини та обтяжливих процедур, що допоможе ЄС досягти своїх цілей у галузі цифрових технологій на 2030 рік та наблизитися до єдиного ринку телекомунікацій. Вона покликана замінити Директиву про скорочення витрат на широкосмуговий зв'язок 2014 року, гнучкість якої призвела до великих розбіжностей у ЄС.

Стан справ: Колеги-законодавці розпочали політичні переговори на початку грудня, але саме президенту Бельгії доведеться розпочати обговорення конкретних питань.

Лінії розлому ЄС: Не дивно, що частина дебатів, ймовірно, буде зосереджена на гнучкості, наданій столицям ЄС для реалізації нових правил, особливо тих, які спрямовані на гармонізацію процедур, які сильно відрізняються від однієї країни до іншої. Учасники переговорів також можуть розгорітися з приводу скасування додаткових зборів за зв'язок всередині ЄС (коли ви телефонуєте або надсилаєте текстові повідомлення комусь в іншій країні ЄС), як це було додано до початкової пропозиції законодавців ЄС.

Ймовірно прогрес:

Будь-які перешкоди здаються розв'язними; не кажучи вже про те, що тиск посилюється в міру наближення кінця мандату.

— Матьє Полле

Відкрийте для себе ще одну сферу політики

У пошуках економічної безпеки

Назва закону: Європейська стратегія економічної безпеки

Чому це важливо?Слідуючи шляхом, прокладеним Сполученими Штатами та Японією, Брюссель хоче розробити власну стратегію економічної безпеки, забезпечуючи правильний баланс між підтримкою європейської промисловості та усвідомленням ризиків для економічної безпеки. Ця стратегія є частиною ширших кардинальних змін у ЄС, що переживає геополітичне зрушення у бік більш оборонної економічної позиції після пандемії та війни в Україні. Він спиратиметься на три стовпи: перегляд правил перевірки іноземних інвестицій, що надходять; вирішити, як «європеїзувати»; підхід країн-членів до експортного контролю; і, що найважливіше, не допускати європейських компаній інвестувати у виробництво та розробку чутливих технологій, таких як напівпровідники, в таких країнах, як Китай.

Стан справ: Повідомлення президента Урсули фон дер Ляйєн наприкінці червня про контури стратегії було багато в чому закускою перед тим, як ЄС виробить конкретні правила. основою для заходів щодо зниження ризиків, запланованих на кінець 2023 та початок 2024 року. У більш широкому сенсі попередні обговорення все ще продовжуються, щоб визначити формат, інструменти та обсяг нових правил.

Лінії розлому ЄС:Економічна безпека залишається розпливчастим терміном, який дозволяє капіталу проектувати на неї свої бажання, що, ймовірно, призведе до того, що політичні розбіжності між урядами зійдуть на традиційні лінії; наприклад, протиставляючи французький інтервенціонізм гарантіям вільного ринку, які віддають перевагу ліберальним країнам, таким як країни Північної Європи. Столиці також попередили Комісію, щоб вона не заходила надто далеко в цій концепції, дозволяючи їй, як і раніше, застосовуватися у явно європейському сенсі, який контрастує з підходом Вашингтона.

Вірогідний прогрес:< img src="/wp-content/uploads/2024/01/e95b7597983609fa64d78002ee2ce2d1.png" decoding="async" width="3335" height="563" class="wp-image-394 " alt="" />

Установи все ще працюють над деталями того, як ця стратегія виглядатиме на практиці — і, враховуючи обмежений час, який є у Бельгії до виборів у ЄС, не варто затримувати прорив.

— Камілла Гійс

> Відкрийте для себе ще одну область політики

Очищення ланцюжків поставок

< p>Назва закону: Положення про заборону продукції, вироблену з використанням примусової праці

Чому це важливо?Це Брюссель’ планують заборонити потрапляння на ринок ЄС продукції, виготовленої з використанням примусової праці. Ці правила значною мірою націлені на Китай, що відбувається на тлі зростання занепокоєння з приводу повідомлень про використання країною примусових трудових таборів та масових таборів для інтернованих для контролю над мусульманською уйгурською меншістю в Сіньцзяні. Заборона є частиною ширшої кампанії щодо забезпечення того, щоб ланцюжки поставок ЄС були вільні від екологічної та соціальної шкоди. На момент написання розмовники також обговорюють остаточні деталі Брюссельської угоди. запропонував вибухонебезпечні правила, покликані змусити компанії, що базуються в ЄС, контролювати свої ланцюжки створення вартості на предмет ризиків для навколишнього середовища та прав людини. Якщо їм не вдасться дійти згоди, справа, можливо, закриватиме президентство Бельгії.

Стан справ: Законодавці ЄС прийняли свою позицію щодо заборони примусової праці у жовтні, але країни-члени відстають і їм все ще необхідно узгодити свою позицію, перш ніж можна буде розпочати міжінституційні переговори.

Лінії розбіжностей ЄС:

Вірогідний прогрес:

У інститутів ЄС закінчується час — якщо країнам-членам вдасться узгодити свою позицію в січні, міжінституційні переговори мають просуватися з рекордною швидкістю, щоб завершити будь-яку угоду.

— Антонія Циммерманн

Відкрийте для себе іншу сферу політики

Позначки:, , , , , , , , ,
close