ЄС ризикує розпочати торговельну війну з Китаєм через електромобілі
Розслідування проти субсидій ставить ЄС на шлях боротьби з акумуляторами з Пекіном.
13 вересня 2023 р. < /проліт> 13:28 за центральноєвропейським часом 6 хвилин читання < ul class="social-sharing__items">
< /ul>
Натисніть кнопку відтворення, щоб прослухати цю статтю. 09/amazon_polly_3553839.mp3?version=1694685019″> < p class="polly-credit">Озвучено штучним інтелектом.
БРЮССЕЛЬ — Ось як це починається.
У розпал вторгнення китайських електромобілів президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляйєн у середу розпочала антисубсидувальне розслідування щодо китайського імпорту. Це крок, який ризикує перерости у торговельну війну, через яку боротьба з Пекіном через сонячні батареї десять років тому могла виглядати як чаювання.
“Світові ринки зараз наповнені дешевшими китайськими електромобілями. штучно підтримуються на низькому рівні за рахунок величезних державних субсидій, – заявила фон дер Ляйєн у своєму щорічному зверненні до нації. – Це спотворює наш ринок”.
Ставки не можуть бути вищими: величезні інвестиції Китаю зробили його домінуючим виробником акумуляторних технологій, які живлять екологічно чисті автомобілі. За прогнозами, тільки в 2023 році світовий продаж електромобілів зросте майже на третину і перевищить 14 мільйонів одиниць — на суму 560 мільярдів доларів — і без чесної конкуренції ЄС опиниться у програші.
Вам може сподобатися
Рейндерс балотуватися на найвищу посаду в Раді Європи
Автори: Барбара Моенс та Клотільда Гужар
Ніколя Шміт отримує підтримку Німеччини, щоб очолити соціалістів’ Передвиборна кампанія в ЄС
Автори: Едді Вакс та Барбара Моенс
Оцінна таблиця PMQ: Сунак здобуває перемогу, надаючи нову допомогу жертвам поштового відділення
Автор: Бетані Доусон
Вперше про це повідомило ексклюзивне видання POLITICO у червні як ключова вимога Парижа, дії проти Китаю порадували французьких міністрів. “Я вітаю розслідування”, – заявив у Берліні міністр економіки Брюно Ле Мер. «Якщо ці субсидії не відповідають правилам Світової організації торгівлі, Європа повинна мати можливість дати відсіч».
Міністр економіки Німеччини Роберт Хабек також привітав це рішення. «Йдеться про недобросовісну конкуренцію. Йдеться не про те, щоб не допустити попадання на європейський ринок високопродуктивних та недорогих автомобілів; йдеться про те, щоб з'ясувати, чи існують приховані, прямі чи непрямі субсидії, які створюють несправедливу конкурентну перевагу», – сказав він на спільну прес-конференцію з Le Maire.
Але європейська автомобільна промисловість стурбована, особливо німецькі автовиробники, які найбільше залежать від великого китайського ринку. “З точки зору бізнесу це пов'язано з ризиком відплати”, – заявив на умовах анонімності один автомобільний лобіст.
Китай поки не дав коментарів, але Китайська торгова палата з ЄС опублікувала повідомлення на X (раніше Twitter), щоб висловити «сильне занепокоєння та незгоду» з розслідуванням. Цей пост ретвітнув Ван Лутун, голова відділу Європи міністерства закордонних справ Китаю.
Оскільки Китай вже контролює 60 відсотків світового виробництва акумуляторів, Брюссель побоюється, що без контрзаходів китайські компанії отримають мертву хватку на ринках електромобілів, так само, як великі західні економіки по обидва боки Атлантики зобов'язуються боротися із забрудненням довкілля шляхом поступової відмови від продажу традиційних двигунів. внутрішнього згоряння. транспортні засоби.
Аналогічна розмова відбувається у Сполучених Штатах, де Білий дім бореться із вимогами забезпечити, щоб китайські технології не отримали права на масові субсидії, спрямовані на запуск індустрії електромобілів відповідно до Закону про зниження інфляції. Це проблема, оскільки навіть такі компанії, як Ford, ліцензують технологію виробництва акумуляторів у китайської CATL, яка на сьогоднішній день є найбільшим у світі виробником елементів живлення та має два заводи в Європі.
Заява фон дер Ляйєн прозвучала менш ніж через тиждень після її зустрічі з китайським прем'єр-міністром Лі Цяном у Нью-Делі, де другий китайський чиновник закликав її «підтримувати принципи ринкової економіки та чесної конкуренції, зберігати відкритими торгові та інвестиційні ринки, та забезпечити справедливу, прозоре та недискримінаційне середовище для китайських підприємств», — йдеться у доповіді Китаю.
Tradecraft
Це оголошення дає комісару ЄС з торгівлі Валдіс Домбровскіс ключові важелі впливу в його переговорах з китайськими колегами під час його візиту до Пекіна 25 вересня. Домбровскіс вже дав зрозуміти, що очікує, що Китай знизить торговельні бар'єри для європейського експорту, щоб допомогти виправити двосторонню політику, що зяє. торговий дефіцит.
Ця зустріч є частиною підготовки до саміту ЄС-Китай, який, як очікується, відбудеться пізніше цього року.
Комісія розпочала розслідування за власною ініціативою, за словами представника Єврокомісії. , а не у відповідь на скаргу. Це робить це політичним вибором виконавчої влади ЄС із супутніми політичними ризиками.
«Глобальні ринки зараз наповнені дешевшими китайськими електромобілями», — сказала фон дер Ляйєн у своєму щорічному зверненні до нації |-/AFP через Getty Images
Розслідування стало “позитивним сигналом” про те, що Комісія серйозно ставиться до загрози європейським автовиробникам. “Очевидна перевага Китаю і конкурентоспроможний імпорт вже впливають на частку європейських автовиробників на внутрішньому ринку”, – сказала вона. величезними виробничими потужностями у Китаї. Донедавна лідерами продажів там був Volkswagen, а на ринку преміум-класу домінували BMW та Mercedes.
Це означає, що будь-які заходи у відповідь з боку Пекіна можуть завдати удару німцям більше, ніж будь-кому іншому. ,4 відсотки, тоді як частка німецьких автомобілів становить комфортні 17 відсотків.
«Це має бути зрозумілим. що французькі виробники [які наполягали на розслідуванні] націлені не лише на Пекін, а й на своїх німецьких конкурентів», – сказав на умовах анонімності один із високопоставлених лобістів великого німецького бренду. «Вони постраждають від контрзаходів. Я боюся, що Комісія готова піти на ризик торгової війни з Китаєм у дуже небезпечному регіоні».
Хабек сказав, що він взяв до уваги думку німецької автомобільної промисловості, дійшовши висновку, що чесна конкуренція має вирішальне значення . «Якщо це розслідування виявить масові порушення правил конкуренції, то, звичайно, ми повинні вжити заходів», — сказав він. Хто демпінгує?
Більше того, поки навіть неясно, що китайські автовиробники наповнюють ринок дешевими автомобілями. увагу тарифи та вартість доставки», — сказав Маттіас Шмідт, незалежний автомобільний аналітик.
Хоча Стратегія електрифікації Китаю була розроблена за значної державної підтримки. Китайські автовиробники зосередили свою увагу на преміальному сегменті ринку, а не на скороченні витрат у сегменті масового ринку.
«Крім того, VW фактично демпінгує на китайському ринку, пропонуючи свій [легковий електромобіль] ID.3 значно нижче ціни європейської моделі, про що ми не повинні забувати», – сказав Шмідт.
Після того, як Європейська комісія офіційно розпочне антисубсидувальне розслідування, її відділу торгівлі належить довести, що Китай субсидує компанії, які експортують електромобілі до ЄС, і що це завдає шкоди європейській промисловості.
< р>Торговий юрист сказав, що буде непросто відстежити докази для побудови справи, додавши, що Комісія часто застосовує «дуже політичний підхід» до таких розслідувань. “Вони можуть змінити цифри, тому ви можете очікувати тут дуже великого лобіювання”.
“Це початок довгого шляху”, – сказала Симона Тальяп'єтра з аналітичного центру Брейгеля, зазначивши, скільки часу це займе. запровадити імпортне мито. «Зрештою, це може спрацювати, але це має йти паралельно з активною промисловою політикою, щоб промисловість ЄС швидко розвивала свою конкурентоспроможність».
Камілла Гійс, Віктор Джек, Джеймс Бікалес, Джорджіо Леалі та Ханс фон дер Бурхард надали репортажі. Ця історія оновлена.
Ще від… Джошуа Позанера, Барбари Моенс та Стюарта Лау